Cart0

NOTE! Select currency for your country. Is your currency not selectable here? Select EUR:

Personlig service Minimiorder 250 SEK Fri frakt från 799 kr inom Sverige när du bara handlar varor till ord. pris.

Leveranstid (normalt) 2-7 arbetsdagar inom Sverige 

Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor

- Normal leveranstid i Sverige är 2-7 dagar, övriga EU 3-10 arbetsdagar. När det står FÖRBOKA då du beställer är det troligen en vara som vi har hög efterfrågan på och varan är med stor säkerhet redan beställd av oss hos vår levenrantör men finns inte för omgående leverans. Leveranstiden är då längre än normatl. Lägg din beställning och kontakta oss om du vill ha information om när varan åter finns hos oss för leverans.

- Fri frakt när du beställer för över 799 kronor samt när du hämtar din beställning i vår butik.
Fraktkostnaden är från 59 kronor till din DHL Servicepoint. DHL HEMLEV Leverans till angivenadress är från 358 kr. För skrymmande produkter som möbler ber vi dig kontakta oss om pris för transport.

- Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

- Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket och brev ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
 

OBS! Vi har noterat att kunder med e-mail från tjänsten hotmail.com ibland inte får notifikationer från oss på Formbar eller från  DHL. Dessa notifikationer hamnar ibland i skräppost/spam och kommer ibland inte fram alls. För att vara säker på att få alla notifikationer gällande din leverans, vänligen använd en annan e-mailadress.

 

Hämta i butik

 

- Det går självklart bra att välja fraktmetod "hämta i butik". När vi packat din order kommer du få sms/mejl om att den är packad och vi önskar att man hämtar sina produkter inom 3 dagar pga platsbrist. 

OBS! Vi har noterat att kunder med e-mail från tjänsten hotmail.com ibland inte får notifikationer från oss på Formbar eller från DHL. Dessa notifikationer hamnar ibland i skräppost/spam och kommer ibland inte fram alls. För att vara säker på att få alla notifikationer gällande din leverans, vänligen använd en annan e-mailadress.

Ångerrätt

- På Formbar är vi först nöjda när du som kund är nöjd. När du handlar på Formbar Online har du alltid 14 dagars ångerrätt. Observera att ångerrätten gäller 14 dagar från att man mottagit sitt sms/mejl/faktura. Kontakta oss på vår kundtjänst shop@formbar.eu skriftligen och beskriv vad du vill returnera/ångra. Du står själv för returfraktkostnaden & återbetalning sker när varan kommit i retur till oss i felfritt skick. 

Hur du går tillväga vid en ånger/reklamation:

1. Mejla till shop@formbar.eu ditt ordernummer och om du vill reklamera (bild) eller ångra ditt köp.

2. När din ånger/reklamation godkänts får du ett mejl av oss. Du har två val: antingen går du själv till ombud och skickar iväg varan eller så skickar vi en retursedel via mejl som du tar med dig för att skicka tillbaka varan.

Returfrakten står du själv för som kund. När dina produkter är åter på vårt lager kommer vi kreditera varuvärdet - frakt + returfrakt

3. Emballera din/dina produkter väl - dessa ska skickas tillbaka i samma skick som du fick din vara , och går produkten sönder kommer ingen kredit att göras.

4. När ordern är åter på vårt lager krediteras din order / makuleras , exklusive frakten och returfrakten.

Du har ej ångerrätt på klippta tyger, presentkort, beställningsvaror, eller produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara. Ångerrätt gäller inte på demoexemplar eller butiksexemplar. Du har ej ångerrätt om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller om plombering har brutits.
När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda varan eller bryta förpackningen. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Det är alltid garanti på de produkter du köper i 1 år, gäller ej prisnedsatta varor. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.

 

Reklamation

- Vi besiktar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierat när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande kunsumentskyddslagstiftning att åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj på shop@formbar.eu  När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt men inte senare än inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt mail.

 

Transporstskada

- Var noga med att kontrollera eventuella skador på emballage eller varor när du tar emot leveransen. Är emballaget skadat? Ta en bild på det innan du öppnar det för att bifoga till oss om varan visar sig skadad och eller för att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel från fraktbolaget i samband med kvittens. Be i sådana fall chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast. Vid alla transportskador kontakta shop@formbar.eu och bifoga tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage ihop med ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar. Förlängd kredittid mott en mindre kostnad kan erhållas
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

- Klarna Konto

 

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Personuppgiftslagen

- Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

- Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order samt erbjudanden.

 

Tvist 

- Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Övrigt 

- Formbar reserverar sig för eventuella tryckfel, färgavvikelser samt eventuell slutförsäljning på/av produkter på hemsidan eller vid annan digital dialog. Vi gör vårt bästa för att färgåtergivning och produkten i sin helhet ska vara så verklighetstrogen som möjligt samt att vara som ligger på hemsida och är köpbar finns men vi kan inte garantera detta. Färgåtergivning skiftar beroende av din dator, skärm och om vara finns eller inte kan av olika tekniska skäl inte alltid garanteras. Kontakta oss gärna om du du har fråga i ärendet.

 

Produkter

Handla

Information

Moms visas: