SvenskaEnglishDeutschSuomiNorskDanskEspañol
Cart0
  •   Leverans 2-7 arbetsdagar
  •   Gratis presentinslagning

Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor

Normal leveranstid i Sverige är 2-7, övriga EU 3-10 arbetsdagar. När det står FÖRBOKA när du beställer är det troligen en vara som vi har hög efterfrågan på och varan är med stor säkerhet redan beställd av oss hos vår levenrantör men finns inte för omg. leverans. Leveranstiden är då längre än normal. Lägg din beställning och kontakta oss om du vill ha information om när varan åter finns hos oss för leverans. Du har självklart rätt att avbeställa ditt köp om du finner leveranstiden för lång.

♥ Fri leverans/fraktkostnad när du hämtar din beställning i vår butik. Leverans/Fraktkostnaden är från 79 kronor till din DHL Servicepoint eller om möjligt till din brevlåda. DHL HEMLEV Leverans till angivenadress är 499 kr. För skrymande produkter som möbler mm är fraktkostnaden valt leveranssätt + 499 kr. 

Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

♥ Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket och brev ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

HÄMTA I BUTIK

♥ Det går självklart bra att välja fraktmetod "hämta i butik". När vi packat din order kommer du få sms/mejl om att den är packad och vi önskar att man hämtar sina produkter inom 3 dagar pga platsbrist. Observera att ångerrätten gäller 14 dagar från att man mottagit sitt sms/mejl/faktura. 

Ångerrätt

♥ På Formbar är vi först nöjda när du som kund är nöjd. När du handlar på Formbar Online har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Kontakt vid ångerrätt

Kontakta oss på våran kundtjänst info@formbarvastervik.se skriftligen och beskriv vad du vill returnera/ångra så skickar vi ut en returfraktsedel. Du står själv för returfraktkostnaden.

Ångerrätten gäller ej:

Du har ej ångerrätt på klippta tyger, presentkort, beställningsvaror, eller produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara. Ångerrätt gäller inte på demoexemplar eller butiksexemplar.

Du har ej ångerrätt om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller om plombering har brutits.

När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda varan eller bryta förpackningen. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.


Du betalar själv returfrakten. Återbetalning sker via KLARNA när varan kommit i retur till oss i felfritt skick. 

Det är alltid garanti på de produkter du köper i 1 år, gäller ej prisnedsatta varor. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.

 

Reklamation

♥ Vi besiktar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierat när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande kunsumentskyddslagstiftning att åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj. När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt men inte senare än inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt mail.

 

Transporstskada

♥ Viktigt! Var noga med att kontrollera eventuella skador på emballage eller varor när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel från fraktbolaget i samband med kvittens. Be i sådant fall chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast. Vid alla transportskador kontakta info@formbarvastervik.se och bifoga tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage ihop med ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.

 

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar. Förlängd kredittid mott en mindre kostnad kan erhållas
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna Konto


Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Personuppgiftslagen

♥ Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

♥ Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order samt erbjudanden
 

Tvist 

♥ Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Övrigt 
♥ Formbar reserverar sig för eventuella tryckfel samt färgavvikelser på produkter på sidan eller vid annan digital dialog. Vi gör vårt bästa för att färgåtergivning och produkten i sin helhet ska vara så verklighetstrogen som möjligt.Vi ansvarar inte för eventuella undvikelser mellan bild och produkt då vi oftast tar bilderna från leverantörernas bildbank, men det går naturligtvis att returnera produkten om den inte uppfyller dina förhoppningar enligt ångerrätt (14 dagar)

SvenskaEnglishDeutschSuomiNorskDanskEspañol
Produkter

Handla

Information

Moms visas: